maroambro
Specjal
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górki Wielkie
|
Wysłany: Śro 19:07, 08 Wrz 2010 Temat postu: ABC Airsoftowca |
|
|
ABC airsoftowca
Niniejszy tekst proszę uznawać za poradnik, nie tylko dla poczatkującego gracza airsoftu. Omawia on najważniejsze zasady stosowane podczas rozgrywek ASG Bielsko - zarówno te pisane, jak i niepisane (także często odwołujące się do zdrowego rozsądku). Po więcej szczegółów odsyłam do regulaminu spotkań. Wszelkie uwagi proszę kierować w prywatnych wiadomościach poprzez forum.
Wyposażenie:
Gogle/okulary
Posiadanie odpowiednich okularów lub gogli jest podstawą ochrony własnego zdrowia podczas rozgrywek ASG. Jeżeli kupiłeś nowe okulary ochronne, to koniecznie przetestuj je przed strzelanką (strzelając kilkakrotnie w szybkę z odległości 2-3m z repliki o mocy około 400fps). Jeśli okulary pozostaną nienaruszone, to możesz ze spokojem uczestniczyć w rozgrywce. Należy pamiętać, że gogle/okulary założone po odprawie możesz ściągnąć DOPIERO po zakończeniu rozgrywki.
Czerwona szmata
Może nią być dowolny, lecz też widoczny z daleka kawałek czerwonego materiału. Służy ona do oznaczania się jako "trup" w razie trafienia. Pozwala to innym graczom na rozpoznanie, że nie stanowisz już zagrożenia i nie trzeba Cię eliminować. Szmatę należy nosić w łatwo dostępnym miejscu, by zawsze była pod ręką. Jak dostaniesz, to koniecznie zawiąż ją w widocznym miejscu (np. styl rambo - na głowie). Akceptowaną alternatywą dla czerwonej szmaty może być kamizelka odblaskowa.
Identyfikator medyczny
Zawiera informacje, które w razie wypadku (odpukać) mogą być bardzo przydatne dla współgrających oraz dla służb medycznych. Wskazuje bliską osobę, z którą należy się kontaktować w razie nieszczęścia oraz określa choroby przewlekłe, na które możesz cierpieć i ew. alergie.
Zgoda rodziców
Jeżeli jesteś osobą niepełnoletnią, a mającą conajmniej 16 lat, to będzie bezwzględnie wymagana od ciebie zgoda obojga rodziców na twoje uczestnictwo w rozgrywkach ASG. Zgoda posiada formę narzuconą przez ASG Bielsko i jej treści nie można modyfikować. Podczas odprawy przed każdą rozgrywką airsoftową będziesz się tą zgodą legitymować. Opłata za zatwierdzenie zgody to 1zł (koszt specjalnego hologramu).
Replika
Na ogół w doborze repliki używanej podczas rozgrywek asg panuje pełna dowolność. Należy jednak pamiętać, że repliki o mocy powyżej 360fpsów nie można wykorzystywać w walkach CQB (zamknięte pomieszczenia i/lub krótkie dystanse), gdyż mogłoby to powodować spore zagrożenie dla zdrowia współgrających. Na repliki snajperskie (o znacznie większej mocy niż przeciętne repliki szturmowe) również nakładany jest minimalny, konieczny dystans od przeciwnika - około 15 metrów.
Mundur
Chociaż wielu początkujących zaczyna przygodę w airsofcie biegając np. w dresie, to mimo wszystko należy już na początku pomyśleć nad zakupem munduru wojskowego. Warto pamiętać tu o jego dwóch podstawowych przeznaczeniach: ochrona ciała przed uderzeniem kulki airsoftowej (redukcja fizycznych skutków trafienia) i insektami (w terenach leśnych), a także zapewnienie skutecznego maskowania podczas rozgrywki
Najważniejsze zasady
Dostałeś - schodzisz
Jest to podstawowa zasada decydująca o tym, czy posiadasz honor czy nie. Airsoft bazuje na wzajemnym zaufaniu i szacunku. Jeżeli dostaniesz kulką w jakąkolwiek część ciała lub oporządzenia, to jesteś wyeliminowany z rozgrywki. Wyjątkiem mogą tu być wyłącznie rozgrywki, gdzie organizator narzuca zasady specjalne (np. gra z medykami) lub gdy dostałeś wyraźnym rykoszetem. Po otrzymaniu trafienia przyjmujesz pozycje stojącą (wyprostowaną), podnosisz jedną rękę do góry i oznajmiasz okrzykiem: "dostałem!", po czym przychodzi czas na wyciągnięcie czerwonej szmaty. Natomiast jeśli otrzymałeś strzał z ukrycia, a nie w bezpośredniej walce, możesz pominąć okrzyk, jeśli jesteś przekonany, że przeciwnik zauważył twoją reakcję. Pozwala to na zachowanie klimatu oraz nie zdradza obecności strzelca, któremu należy się szacunek za wytrwałość i przebiegłość.
Zachowanie trupa
Bycie trupem to żadna ujma, a jedynie naturalna sytuacja, w której każdy (prędzej czy później) się odnajduje. Po otrzymaniu trafienia NIE NALEŻY: rozglądać się w poszukiwaniu strzelca, informować "żyjących" kompanów o lokalizacji przeciwników (zasada "trup milczy"), biec w stronę respa (zasada "trupy nie biegają"). W walkach CQB trup przechodząc z pomieszczenia do pomieszczenia może powtarzać słowa "trup idzie", mające na celu zwiększenie jego bezpieczeństwa. Grający zawodnicy NIE MOGĄ używać poruszających się trupów jako zasłony itp.
Zachowanie na respie
Odbywając odsiadkę na respie po trafieniu NIE NALEŻY: testować repliki (wprowadza to spore zamieszanie dla grających), zdejmować gogle/okulary (można tylko po zakończeniu całej rozgrywki), skracać czas pobytu na respie. Dodatkowo, gdy strona przeciwna dokonuje bezpośredniego ataku na Twoją bazę, a ty jesteś na respie, to mimo czasu odsiadki, który minął, nie wchodź jeszcze do gry przez przynajmniej 10-minut. ASG to rozrywka, a nie chore ambicje, daj szansę przeciwnikowi na zdobycie celu nie wchodząc mu z respa w plecy lub odradzając się w środku pola walki.
Zdrowy rozsądek
* Deklaracja strzału - jeżeli jesteś bardzo blisko przeciwnika (na ogół do 5 metrów), a on o tym nie wie, to możesz zastosować zasadę cichego strzału. Zamiast strzelać do niego, możesz mu oznajmić "nie żyjesz". Ty zaliczysz trafienie, a przeciwnik nie otrzyma bolesnego strzału z bliskiej odległości. Tej zasady nie należy nadużywać lub stosować na grupie przeciwników, gdyż może rodzić to konflikty typu: "mógłbyś nie trafić", "uniknałbym trafienia". Alternatywą możą być słowa "poddaj się", gdzie przeciwnikowi pozostawia się decyzję do szybkiego rozważenia.
* Ograniczenia mocy - airsoft to sport dla ludzi myślących, również o bezpieczeństwie innych. Jeżeli wiesz, że posiadasz dość silną replikę, to staraj się jej nie używać na krótkich dystansach (tu może być pomocna broń boczna). Przy mocnych replikach nie nadużywaj ognia ciągłego (nie dość, że jest to nieprofesjonalne, to bolesne dla innych).
* Pirotechnika - należy ją stosować wyłącznie za zgodą organizatora strzelanki. Obejmuje ona imitacje granatów hukowych, dymnych, rozpryskowych. Pamiętaj, że najważniejsze jest bezpieczeństwo, stąd: nie rzucaj granatów bezpośrednio w przeciwnika, nie używaj zbyt mocnej lub niebezpiecznej pirotechniki (np. grupa dużych petard lub race). W walkach CQB staraj sie rzucać granaty jak najniżej przy podłodze.
* Strzelanie na oślep - absolutnie zakazane jest wystawianie wyłącznie repliki zza rogu i strzelanie na oślep. Panuje tu zasada, że zawsze musisz widzieć cel do którego mierzysz. Również zanim pociągniesz za spust, zawsze staraj się zidentyfikować cel, a nie dać ponieść się emocjom. Pozoli to uniknąć w wielu przypadkach wyeliminowania własnych kompanów z gry.
by ASG Bielsko
Post został pochwalony 0 razy
|
|